Første besøg i Itchenor 6. maj 2005
|
|
|
|
Helt frisk fra formen |
|
Endnu ikke top på, hovedskot og toilet monteret. Den støbte inderskal ses tydeligt. Fundament for pantry, kølkiste og sofa i salon er synlige i baggrunden |
|
|
|
Her ses svingkølen før den monteres. Selve svingsværdet vejer mere end 1 ton og støbe-jernsrammen mere end 2 tons. De hele monteres med 16 bolte i en støbt reces i skrogbunden |
|
Toppen til båden og toppen til pantryet (køkkenbordet), der er endnu ikke skåret ud til vaske, køleboks og komfur |
Andet besøg i Itchenor 12. Juni 2005:
|
|
|
|
Næsten færdig. Udvendig mangler der bare at få monteret vinduer |
|
Cockpit helt færdigt, kun det beskyttende lag gummi der har beskyttet under byggeprocessen skal fjernes
|
|
|
|
Dobbeltkøjen i agterkahytten. Der er åbent ud til rummet i hækken, hvor man kan se de indstøbte forstærkninger til autopilotmotoren der står på køjen midt i billedet |
|
Kølkiste og sofa i bb side. Vandtank er placeret ynder den tværstillede del af sofaen
|
|
|
|
Motorrummet med den ny 30hp Yanmar motor monteret. Bemærk udtagene til kølevandet (med røde haner) der ledes til varmtvands-tanken
|
|
Toiletsektionen bemærk holdingtanken (60 liter), er monteret i det der fra værftets side var tænkt som (et meget lille) vådskab
|
|
|
|
De to søventilerfra toiletinstallationen: Afløbet fra WC kan via en tregangs-ventil ledes enten i holdingtank eller direkte ud |
|
Rie inspicerer toiletbordet (i værftets terminologi er det en 'vanity section') i agterkahytten
|